Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling kan je gemakkelijk via de website plaatsen. Plaats artikelen in je winkelmandje en vervolg de stappen in het aankoopproces.
Heb je vragen?
Vul het contactformulier in of stuur ons een berichtje via instagram of facebook pagina.

Moet ik verzendkosten betalen?

Barefoot baby hanteert de volgende verzendkosten:
Verzendkosten NL: € 4,50
Verzendkosten BE: € 9,50
Bestellingen boven de € 100,00 worden binnen Nederland gratis verzonden.
Woon je in Nieuwerkerk aan den IJssel? Dan bezorgen wij het gratis bij je! Je kunt gewoon bestellen via de website, d.m.v. je postcode in te vullen vervallen de verzendkosten.

Kan mijn bestelling worden ingepakt/als cadeau worden verstuurd?

Je bestelling wordt altijd verpakt. Maar is het bijvoorbeeld een kraamcadeautje? Geef het even aan bij de opmerkingen tijdens het afrekenen, dan pakken wij het leuk in!

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen orderbevestiging/verzendbevestiging ontvangen, hoe kan dit?

Het kan soms voorkomen dat de bevestiging in je ongewenste e-mail terecht komt. Mocht je daar ook geen bevestiging zien staan dan kun je contact opnemen met ons zodat wij het voor je kunnen nakijken.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Helaas is het niet mogelijk om bij Barefoot baby cadeaubonnen te kopen en/of te besteden.

Waar vul ik mijn kortingscode in?

Je kortingscode kun je invullen in je winkelmand.
Onder de artikelen staat een regel “Kortingscode invoeren”.
Daar kan de code ingevoerd worden.

Hoelang duurt het voordat mijn pakketje er is?

Gewoonlijk wordt je bestelling binnen 3 tot 5 werkdagen verstuurd.
Voor de levering van je pakketje verwijzen wij je graag naar de levertijden van Post NL.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Indien je je bestelling wilt annuleren, doe je dit door zo snel mogelijk een mailtje te sturen info@barefootbaby.nl. Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kan deze geannuleerd worden.

Bezorgen

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst bij Barefoot Baby, ontvang je wanneer je bestelling verzonden wordt een e-mail. Voor kleine bestellingen hoef je niet verplicht thuis te zijn, deze passen door de brievenbus.
Grote bestellingen worden als pakket verzonden. Wanneer je niet thuis bent om je bestelling in ontvangst te nemen, zal de bezorger een briefje achterlaten.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Onze levertijd is 3 tot 5 werkdagen mits op voorraad.
Echter is ons streven om je bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Maar kan door drukte soms afwijken.
Wanneer je pakket wordt verzonden ontvang je e-mail.

Betalen

Welke betaalmethodes zijn er?

Momenteel zijn er twee verschillende betaalmethodes beschikbaar tijdens het afrekenen van je winkelmandje. Het is mogelijk om met IDEAL of Bancontact te betalen.

Het lukt mij niet om een betaling te doen op barefootbaby.nl, wat moet ik doen?

Wanneer je problemen ervaart met het betalen van je bestelling, kun je proberen je bestelling in een andere browser (bv. Chrome, Safari of Internet Explorer) te plaatsen.
Blijft het probleem zich voor doen, dan verzoeken we je om het later nog een keer te proberen.

Retourneren

Hoe moet ik een bestelling retourneren?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je bestelde artikel(en) niet passen of naar verwachting zijn. Je pakket retourneren kan via DHL of PostNL. Wanneer je je volledige bestelling of een gedeelte ervan wilt retourneren stuur dan een mail naar info@barefootbaby.nl. Na ontvangst van het pakket kan een retour binnen 14 dagen zonder voorafgaande melding worden teruggestuurd. Artikelen die aangekocht zijn tijdens de sale of in de outlet kunnen niet retour.

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Als je iets wil retourneren, betaal je zelf de pakketkosten om naar ons toe te sturen. Dit is afhankelijk welke vervoerder je kiest.

Moet ik mijn retour online aanmelden?

Helaas is het niet mogelijk on je bestelling online retour te melden.
Hiervoor verwijs ik je graag naar mijn retourproces.

Hoe zie ik of mijn retour is ontvangen?

Via de track & trace code van je retour (welke je ontvangt bij het afgeven van je retour) kun je zien of/wanneer wij je retour hebben ontvangen. Zodra de retour verwerkt is, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

Ik wil graag een artikel omruilen, hoe doe ik dit?

Helaas is dit niet mogelijk. Het handigst is om het artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Klachten

Ik heb een klacht over mijn bestelling:

Voor een klacht over je bestelling, kun je contact opnemen via de e-mail. Stuur een bericht naar info@barefootbaby.nl

Inloggen / Account

Ik kan niet inloggen, hoe kan dit?

Wanneer je problemen ervaart met inloggen, kun je proberen in te loggen via een andere browser (bv. Chrome, Safari of Edge). Blijft het probleem zich voordoen, dan verzoeken we je om het later nog een keer te proberen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik toch inloggen?

Je kunt via de inlogpagina kiezen voor de optie ‘Wachtwoord vergeten’.
Wanneer je je mailadres invult, zal je een mail ontvangen om je wachtwoord te resetten.

Ik heb geen e-mail gehad voor het resetten van mijn wachtwoord?

Controleer of de mail eventueel in je map ongewenste mail is binnengekomen.
Is dit niet het geval dan verzoeken we je contact op te nemen via de e-mail.

Comfy Luna

Wat is de gebruiksaanwijzing voor Comfy Luna?

Klik hier voor de gebruiksaanwijzing.

Van welk materiaal zijn de pittenzakjes gemaakt?

De zakjes zijn gevuld met biologisch gereinigde kersenpitten.

Waarom gebruiken jullie kersenpitten?

De voornaamste reden dat wij kersenpitten gebruiken is omdat ze ook gereinigd kunnen worden. Word het zakje onverhoopt toch vies, dan kun je deze met een handwas of met de wasmachine weer schoon maken.

Waarom het kussentje in de vorm van een maan?

Het kussentje in zo ontworpen dan het perfect om het lichaam vormt. Dankzij deze vorm wordt ook het gevulde maagje van de baby ontzien.

In wat voor verpakking wordt Comfy Luna geleverd?

Comfy Luna wordt geleverd in een 100% katoenen zakje. Zo hebben we geen onnodige verpakkingsmateriaal om weg te gooien! Dus helemaal milieubewust!

Wholesale

Zijn de producten van Barefootbaby ook beschikbaar voor wholesale?

Onze producten zijn ook voor wholesale beschikbaar! Lijkt het jou leuk om Comfy Luna ook in jou webshop of winkel te verkopen? Maak dan snel hier een account aan en je komt direct in onze wholesale pagina!

Hoe kan ik een wholesale-account aanvragen?

Je kunt een wholesale-account aanvragen door naar het B2B portaal te gaan. Hier kan je direct een account aanmaken met jouw KVK nummer.

Wat zijn de minimale bestelhoeveelheden ?

Onze minimale bestelhoeveelheid is 10 stuks per bestelling.

Vanaf welk bedrag is de verzending gratis?

Bij een bestelling vanaf €150 exclusief btw nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. Zo wordt inkopen niet alleen makkelijk, maar ook extra voordelig.

Bieden jullie een korting op de eerste bestelling?

Ja! Op je eerste wholesale-bestelling ontvang je 10% korting. Gebruik hiervoor de code: WHOLESALE10 Deze code is eenmalig te gebruiken per klant.

Hoe lang duurt de levertijd?

De levertijd is gemiddeld 3-5 werkdagen, afhankelijk van de voorraad en ordergrootte. Indien het langer duurt, ontvang je hierover een mailtje.

Welke betaalopties zijn er?

Je kunt betalen via iDeal of creditcard

Kan ik Comfy Luna onder mijn eigen merk verkopen (private label)?

Nee, Comfy Luna wordt alleen verkocht onder het merk Barefoot Baby.

Kunnen jullie mijn bestelling als cadeau verpakken?

Nee, wholesale-bestellingen worden standaard verpakt in onze 100% katoenen opbergzakjes.

Barefoot Nurture Care

Zijn de producten geschikt voor baby’s en jonge kinderen?

Ja, onze producten zijn gemaakt met de zachtste, 100% natuurlijke ingrediënten en worden in de praktijk ook veel gebruikt bij baby’s en kinderen. Denk aan droge wangetjes, schrale billetjes of gewoon een verwenmomentje na het badderen.

Officieel is er geen grootschalig onderzoek gedaan naar natuurlijke verzorgingsproducten bij jonge kinderen. Daarom geven we geen medische claims, maar we kunnen wel zeggen dat onze producten mild, puur en zorgvuldig samengesteld zijn.

Heeft jouw kindje een gevoelige huid of een (voedsel)allergie? Dan raden we aan om eerst een klein beetje op de huid te testen.

Kortom: zachte verzorging, met een gerust hart te gebruiken

Mag ik de producten gebruiken tijdens mijn zwangerschap of borstvoeding?


Zeker. Onze butters en zalven zijn geschikt voor dagelijks gebruik tijdens én na de zwangerschap. Ze zijn perfect voor het verzorgen van de buik, borsten of striae.
Onze producten zijn puur natuur en bevatten geen synthetische toevoegingen. Toch is er geen specifiek wetenschappelijk onderzoek gedaan naar gebruik tijdens zwangerschap of borstvoeding. Daarom zeggen wij: gebruik je gezonde verstand, test eventueel een beetje en overleg bij twijfel met je verloskundige of arts.

Wat is het verschil tussen Shea Butter en Shea Nilotica?

Shea Nilotica is een zachtere, romigere variant van reguliere Shea Butter. Het smeert makkelijker uit, heeft een subtielere geur en is perfect voor de gevoelige huid. Beide zijn ongeraffineerd en 100% puur.

Zijn de producten eetbaar of natuurlijk geparfumeerd?

Nee, de producten zijn uitsluitend bedoeld voor uitwendig gebruik. Ze bevatten geen toegevoegde geurstoffen, maar kunnen wél een natuurlijke geur hebben van bijvoorbeeld mango of vanille.

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

Onze producten zijn 100% natuurlijk en bevatten geen conserveermiddelen. Daarom hanteren we een houdbaarheid van 12 maanden na opening, tenzij anders vermeld op de verpakking.

In de praktijk kunnen onze producten vaak langer goed blijven, maar let hierbij altijd op geur, kleur en structuur. Ruikt het product vreemd of ziet het er anders uit dan je gewend bent? Dan is het tijd om afscheid te nemen.

Tip: Gebruik bij voorkeur een spateltje in plaats van je vingers, zodat er minder bacteriën in het product terechtkomen. Bewaar de producten op een koele, droge plek, uit direct zonlicht.

Kortom:
✓ Houdbaarheidsadvies: 12 maanden na openen
✓ Kijk, ruik en voel bij twijfel
✓ Koel en hygiënisch bewaren verlengt de levensduur

Hoe gebruik ik de houten spatel?

Gebruik de houten spatel om hygiënisch crème of butter uit het blikje te halen. Reinig het spateltje na gebruik met een droge doek. Voor het eerste gebruik kun je het insmeren met een beetje plantaardige olie.

Zijn de producten vegan?

Ja. Alle producten van Barefoot Nurture Care zijn 100% plantaardig en niet op dieren getest.

Wat als mijn butter een beetje korrelig wordt?

Dat kan gebeuren bij natuurlijke producten zoals Shea Butter. Bij temperatuurwisselingen verandert de structuur soms een beetje, maar dat heeft geen invloed op de werking. Even opwarmen in je handen en het smeert weer heerlijk!

Wat zijn de voordelen van natuurlijke huidverzorging? En zijn er ook nadelen?

Natuurlijke producten hebben vaak een krachtig effect, met minimale kans op bijwerkingen. Je weet precies wat je op je huid smeert — geen lange, onbegrijpelijke ingrediëntenlijsten, maar herkenbare bestanddelen uit planten, noten, zaden en oliën.

Onze formules zijn puur en eenvoudig: zonder parfum, parabenen of andere synthetische toevoegingen. Dat maakt ze vriendelijk voor je huid én voor de planeet. Bovendien kun je veel natuurlijke producten makkelijk combineren of mengen, zodat je ze helemaal kunt afstemmen op jouw huidbehoefte.

Zijn er ook nadelen?
Omdat natuurlijke producten onbewerkt zijn, kunnen ze per batch iets verschillen in geur, kleur of structuur — net als fruit van het seizoen. Bij warm weer kunnen ze wat zachter zijn, bij kou wat steviger. Dat is helemaal normaal.

Ook kan je huid soms even wennen aan de overstap van synthetische naar natuurlijke verzorging. Begin rustig en bouw het gebruik op.

Tip: bewaar natuurlijke producten op een droge, koele plek om de houdbaarheid te verlengen. En als je gevoelig bent voor geuren, kun je eventueel een druppeltje etherische olie toevoegen.

Wat moet ik doen bij een notenallergie?

Shea butter is afkomstig van noten, maar bevat zeer lage hoeveelheden allergene eiwitten. Bij een notenallergie raden we aan om eerst een klein beetje op een stukje huid te testen. Raadpleeg bij twijfel altijd een arts.

Kan ik combinatiesets of cadeaupakketten bestellen?

Ja! We bieden verschillende voordeelsets en cadeaupakketten aan.

Kan ik een product van Barefoot Nurture Care retour sturen?

Bij Barefoot Nurture Care hechten we veel waarde aan hygiëne en veiligheid. Omdat onze verzorgingsproducten 100% natuurlijk en zonder conserveringsmiddelen zijn, kunnen deze producten niet worden geretourneerd zodra ze geopend of gebruikt zijn.